Kaip pagerinti santykius su vaiku?

tevyste

Noriu pasidalinti savo žiniomis  ir patirtimi kaip į vaiką žvelgti kaip asmenybę.
Apie tai daug rašoma, diskutuojama ir kaip daugelyje sričių tinka posakis‚kuo giliau į mišką tuo daugiau medžių“. To pasekoje yra labai didelė tikimybė susipainioti, pasimesti, netekti kantrybės ir viską mesti į šalį.
Glaustai parašyti apie psichologinius „reikaliukus“ gan sunku parašyti, tačiau aš pabandysiu.
Atkreipkite dėmesį į tai:
suaugusieji mokome vaikus konfliktinėse situacijose rasti sprendimus. O kaip mes, suaugusieji, savo aplinkoje (šeimoje, su tėvais) dažnu atveju elgiamės  gyvenimiškose situacijose, konfliktinėse situacijose?
Tiek vaikai, tiek suaugusieji ginam (kovojam už) savo poreikius, norus, nes mes, visi, esam asmenybės.
Asmenybės psichologas Gordonas Allportas asmenybės sąvoką apibrėžia lengvai suprantamai:
„Asmenybė yra dinaminė žmogaus psichofizinių sistemų organizacija, nulemianti tik tam konkrečiam žmogui būdingus būdus prisitaikyti prie aplinkos.“

Prie ko noriu „privesti“?
Atsiminti, kad kitas žmogus yra asmenybė galėsime tik tada, kai PATYS SAVE PRIIMSIM KAIP ASMENYBĘ.
Deja, augindami vaikus, turim atlikti dažniausiai dvigubą darbą – ir save, ir vaikus priimti.
Šį atsakingą darbą padeda gyvenime atlikti besąlyginės meilės jausmas, kuris dažnai pasimiršta. Apie jį šiek tiek vėliau, o dabar apie priėmimą savo vaikų ir tuo pačiu savęs.
Kiek mes vaikus ir kiek vaikai mus priima, gerbia galima pasitikrinti per žaidimo formos interpretacinį pratimą – nusilenkimas. Scenarijų galite kurti kokį tik norite. Gal lengviausia „užkabinti“ vaikus, žaidžiant karalystę.
Nusilenkimo atlikimas:
atsistojate vienas prieš kitą. Vienas žmogus lenkiasi iki atsiklaupimo, neprarasdamas akių kontakto ir galiausiai nuleidžia ir galvą. Atsikeldamas, stodamasis vėl „pagauna“ akių kontaktą. Kitas žmogus visą laiką stovi. Po to keičiamasi veiksmais.

Kokios gali būti šio pratimo interpretacijos tikriausiai gan lengvai atspėjamos?

Pirmiausia panagrinėkite savo būseną: kokia reakcija, emocijos sukylo tik perskaičius? Ar savo vidumi lenkėtės kaip prieš vaiką ar kaip prieš jus stovinčią asmenybę? Kaip jautėtės lenkdamiesi? Ar juokėtės? Ar juokėtės iš linksmumo ar tai buvo „kaukė“? Palyginkite būsenas kai jūs lenkiatės ir kai vaikas prieš jus lenkiasi.
Kaip reagavo vaikas į jūsų lenkimąsi? Ar pats lenkėsi? Kaip atliko lenkimasi mechaniškai, jausmiškai?

Link pagarbaus elgesio ir vienas kito priėmimo einame, kai savo požiūrį karts nuo karto „pastatom“ į mokinio poziciją – kiekviena situacija, reakcija, emocija, kūno kalba mums suteikia informaciją apie vaiką, ugdom savo charakterio savybes…

Grįžtu prie besąlyginės meilės vaikams. Kaip ją iškelti į širdies paviršių?

Labiausiai, stipriausiai besąlyginę meilę jaučiau kai padėdavo mano gimusius vaikučius ant krūtinės. Tada aš norėjau tik juos globoti, rūpintis, ir tikrai nebuvo vietos tą akimirką jokiems lūkesčiams vaiko atžvilgiu.
Šios akimirkos prisiminimą aš panaudojau „siųsdama“ savo besąlyginę meilę dukrai kai jai buvo sunkmetis.
Dvi savaites kiekvieną vakarą darydavau jai masažą. Įkvėpdama sugrąžindavau save į stipriausią prisiminimą, kai jutau jai besąlyginę meilę (tai būdas atjungti protą nuo svarstymų kaip padėti savo vaikui), o iškvėpdama išsivaizduodavau, kad per rankas atiduodu jai tą gydantį jausmą.
Šis būdas man buvo priimtimiausias. Be abejo, galima sumąstyti kitų būdų – balionų,muilo burbulų pūtimas, kurių metu galima atlikti tą patį veiksmą – įkvėpimas ir iškvėpimas su prisiminimu, patyrimu. Galima žaisti magijos šou, kurio metu gaminate fantastišką, magišką meilės kamuolį tarp rankų ir vienas kitą užburiate.

Tačiau jei esam pavargę, nesigauna „suvaikėti“, tiesiog galim apkabinti, glostyti vaiką.
Thichas Nhat Hanhas sakė: „Jei praktikuosi apkabinimų meditaciją, tavo globos ir palaikymo energija įsiskvers į partnerį, ir jis išsiskleis, pražys kaip gėlė.“

Apkabinimo meditacija:
Per įkvėpimą ir iškvėpimą pajusk vaiko kūno šilumą,išgirsk kvėpavimą. Kvėpuok pagal vaiką. Mintyse pasakyk: „ Kokia laimė, kad esi“.
Per įkvėpimą ir iškvėpimą susitelk į dėkingumą. Mintyse pasakyk: „Dėkoju gyvenimui (Dievui, Visatai), kad esi“.
Per įkvėpimą ir iškvėpimą pasakyk mintyse: “ Esu laimingas (a), kad esi čia. Kad mes dabar esame kartu“.
Tęskite sąmoningai įkvėpdami ir iškvėpdami meilę.
Neskaičiuokit laiko, pasiduokit pajautimui (širdžiai), kuris pasiūlys kada baigtas „darbas“.

Intuicija (yra posakis: širdis jaučia, kad …) padeda pagauti, pastebėti ne tik vaikų, bet savo tikruosius gebėjimus, padaryti teisingesnius sprendimus. Dažnai intuityvūs sprendimai yra sunkiai argumentuojami, o tai yra sunkiausia man dalis šiuolaikinėje visuomenėje. Visur reikia argumentų, tyrimo rezultatų,…

Intuicija (pajautimas) suaktyvėja, kai kuo dažniau sau primenam kas yra besąlyginė meilė. Šiais laikais kai daug veiksmo, skubėjimo, reikalavimų būtina vis dažniau prisiminti, „įmesti“ save į besąlyginės meilės būseną. Be besąlyginės meilės neveikia jokios net pačios geriausios ugdymo programos, jokios pozityvios disciplinos. Čia tas pats įvyksta, jei ištreniravom kūno raumenis, bet vėliau nustojus treniruotis prarandam formas.

Ar esat pasijutę bejėgiai, nusivylę, nekontroliuojantys situacijos, kad jūsų vaikas negirdi, prieštarauja taisyklėms,…? Atrodo taikai namuose tuos pačius metodus, taisykles kaip ir mokykloje, bet namuose jie jų nelabai noriai laikosi.

Taip atsitinka dažniausiai dėl to, kad visą savo energiją sutelkiam į savo norų išpildymą. Mes galvojam apie save, apie savo būseną. Koks aš mama ar tėvas, kad nesusitvarkau?

Taikyti pozityvią discipliną yra geras tėvų noras. Tačiau jei tas taikymas paremtas tik išgirstomis taisyklėmis (dirba protas), o intuicija (širdis) neduoda jums jokių pasiūlymų, idėjų, kurie tiktų labiausiai jūsų vaikui, deja, linksminančių rezultatų nebus.

Šiose situacijose taip pat gelbsti irgi savęs pastatymas į besąlyginės meilės būseną. Taip mes nukreipiam savo dėmesį į savo vaiką. Tada keičiasi mūsų balso tonacijos, kūno judesiai ir tuo pačiu rezultatas ateina.

Kuo dažniau save „treniruosim“, tuo didesnis bus mūsų tikėjimas savo vaikais.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: