„Stebuklai slypi paprastuose dalykuose“ – L.Franko Baumo pasaka „Ozo šalies burtininkas“.

Kvėpavimas yra vienas  iš paprastų dalykų, kuris būtinas, kad galėtumėm gyventi. Kas skaitys šį straipsnį tikėtina, kad bus pasiskaitęs apie įvairius kvėpavimo būdus.

Neseniai perskaičiau Evos Tombak knygą „Laisvė basomis“. Pamilau šią knygą nuo pirmų puslapių, nes „kvepia“ nuoširdumu. Skaitau ir atrodo, jog autorė sėdi šalia ir pasakoja. Šioje knygoje yra skyrius ir apie kvėpavimą. Ištrauka iš knygos, kuri puikiai pasako apie kvėpavimo mokymosi svarbą:

„Tu gali praktikuoti jogą daugybę metų, kad užsikeltum koją prie ausies. Gal po dešimties metų tau pavyks, tu kaip su sparnais parlėksi namo, griebsi antrąją pusę į glėbį ir šauksi: „Žiūrėk, žiūrėk, aš galiuuuu!“ O puselė šaltai drėbtelės: „Ką tu gali?“ Tu sakysi: „Palauk dešimt metų treniravausi kasdien, kad užsikelčiau koją prie ausies. O tu manęs ne pagirti nesiteiki?!“ Puselė atsidus:“ Tačiau niekas iš esmės nepasikeitė, tu taip ir likai man nedėmesinga.“

Kai dirbau kineziterapeute klinikoje, ateidavo pacientų besiskundžiančių: „Mėnesį laiko palankiau sporto klubą ir taip nugarą pradėjo skaudėti.“

Galbūt supratot iš pateiktų atvejų, kad kvėpavimas būtinas „pilnais“ plaučiais labai plačia prasme. Skirtingais kvėpavimo būdais mes galime patys sau padėti įvairiose situacijoje: psichologinėje ir fizinėje plotmėje.

Pilateso mankštoje kvėpavimui pirmiausia suteikiama apsauginė, stabilizuojanti funkcija. Pilateso mankštos metu kvėpuojama krūtininiu (šonkauliniu) būdu.

Pirmiausia prieš darant bet kurį pratimą pilateso mankštoje turime stabilizuoti dubenį (neutralioje arba suspaustoje padėtyje). Pilateso mankštoje klientams, kad geriau išsivaizduoti, naudojamas posakis „ užtraukti užtrauktuką per siaurų kelnių“ t. y. įkvepiame ir iškvėpimo metu įtraukiame (įtempiame) pilvo raumenis. Pojūtis toks pat kaip įsisprausti į per siauras kelnes.

Taip pasiruošiame pradinėje padėtyje, toliau pratimą darome kvėpuodami šonkauliniu kvėpavimo būdu. Pilvas lieka įtemptas viso pratimo metu ir tokiu būdu mes apsaugome, stabilizuojame juosmeninę stuburo dalį.

Skamba tikriausiai gan sudėtingai, tačiau savaitė praktikos ir rezultatai bus.

Geriausia pradėti mokytis gulint ant nugaros, kieto pagrindo. Rankos plaštakas padėkite ant šonkaulių. Įkvepiant šonkauliais turime stumti plaštakas į šonus ir žemyn. Vieniems žmonėms išmokti šio kvėpavimo padeda išsivaizdavimas, kad krūtinės ląstoje pučiasi balionas, o kitiems – lyg krūtinės ląsta būtų akordionas. Pilvas, juosmeninė dalis kvėpavime nedalyvauja.

Iškvėpdami išleidžiame orą nuo plaučių apačios, leidžiame bamba dar giliau žemės link ir į viršų . Įkvėpdami ir iškvėpdami stenkimės neįsitempti. Keletą kartų atliekame šiuos du žingsnius, nesulaikome kvėpavimo ir truputi jį pailginame.

Šį kvėpavimo būdą galima naudoti tik užsiėmimų metu. Man tai kasdienis nuolatinis kvėpavimo būdas.

Sekmės!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: