Pilateso mankštos atradėjas Joseph Pilates aiškindamas šios mankštos pratimų efektyvumą, atkreipė  dėmesį  į  kraujo cirkuliacijos („bodily house cleaning“) ir kvėpavimo įtaką (squeezing out “every atom of old air „) mūsų imuninei sistemai.
Dalį mūsų imuninės sistemos sudaro limfinė apytaka. Drįsčiau manyti, kad visi girdėjo, kad mūsų organizme cirkuliuoja kraujas ir limfa.

Trumpai ir labai supaprastintai papasakosiu apie šių skysčių darbą.
Kraujas sudarytas iš kraujo plazmos(apie 55-60 proc.) ir kraujo kūnelių (apie 40-45 proc.). Labiausiai žmonėms žinoma kraujo kūnelių -eritrocitų funkcija yra išnešioti deguonį į kūno audinius. Kraujo plazmoje, pilnoje maistinių medžiagų, „maudosi“ kiekviena mūsų kūno ląstelė. Tai kaip pilna vonia vandens su maitinančiu aliejumi odai. Įlipę į tokią vonią galim išsivaizduoti, kad esame viena kūno ląstele, plūduriuojanti kraujo plazmoje, kuri pilna maistinių medžiagų.
Tačiau po maudynių vonios vanduo tampa purvinas. Vykstant kūno ląstelių metabolizmui taip pat atsiranda toksinų ir kitų medžiagų, kurias reikia pašalinti. Šį darbą atlieka limfinė sistema.
Limfos sistemą sudaro limfmazgiai, limfagyslės, kapiliarai ir intersticinis (tarpaudininis) skystis. Ji visada teka iš apačios į viršų, nuo pirštų galų iki krūtinės ląstos. Limfos skystis nuplauna kiekvieną organizmo ląstelę ir per limfagysles patenka į limfmazgius. Iš limfmazgių limfos latakais patenka į kraujotaką. Kraujyje ir kepenyse užbaigiami toksinų neutralizavimo procesai, prasidėję limfmazgiuose.

Pagaliau pakalbėkime kuo pilateso mankšta gali pagelbėti limfinės sistemos veiklai.
Pirma, kad limfa galėtų normaliai funkcionuoti jai reikalinga „pompa“, kuri ją keltų iš apačios į viršų. Čia limfai gelbsti raumenų susitraukinėjimas ir kvėpavimas ( “Kvėpavimas ir pilateso mankšta“)
Antra, žinoma, kad limfos tekėjimą slopina įsitempę raumenys.  Pilateso mankštos metu gan didelis dėmesys skiriamas raumenų tempimui, išilginimui.
Trečia, pilateso mankštos metu mobilizuojami sąnariai, ties kuriais koncentruojasi didžioji dalis limfmazgių. Taip pat kadangi pilateso mankštos metu kiekviename pratime įdarbinami pilvo ir dubens raumenys, to pasekoje aktyvinama limfmazgių veikla ypatingai aplink bambą (cisterna chyli).

Gilaus kvėpavimo poveikis neapsiriboja tik limfine sistema. Mes giliai kvėpuodami tuo pačiu mažiname stresą, įtampą. Tikriausiai šiuo metu linguojame pritariamai, nes daugelis esame giliai įkvėpę ir iškvėpę po patirto streso. Pojūtis lyg kažkas nematoma nukrenta nuo krūtinės. Po to seka kūno atsipalaidavimas. Tai reiškia ne ką kita kaip laisvą kelią limfos tekėjimui.
Gilus kvėpavimas man yra pati prieinamiausia, suprantamiausia skubioji pagalba sau. Tai įrankis, kuris visad su mumis, mumyse.

Nesvarbu kokį kvėpavimo būdą (pilateso mankštos, jogos, sąmoningą kvėpavimą…) pasirinksite visų rezultatas bus tas pats – nusiraminimas.

Prisiminkite, kad maži pokyčiai veda į didelius rezultatus.  Tai kodėl nepradėjus nuo kvėpavimo?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: