Dažnas klientas klausia kuo skiriasi joga nuo pilateso? Jogos patirties turiu labai mažai, tačiau pabandysiu atsakyti į šį klausimą.

Mane  pilateso mankšta labiau nei joga patraukė, nes labai siejasi su mano specialybe- kineziterapija.  Pilateso mankštą greičiau „priėmė“ mano smegenys, nes besąlygiškai sutinku su pateikiamais pilateso mankštos principais. Taip pat man reikia daugiau judesio, o tai ir radau pilateso mankštoje. Programą ir muziką galiu sudaryti taip, kad galėčiau lyg šokti lėtą šokį.

Esu bandžiusi ir jogą. Ką tik perskaičiau knygą „Laisvė basomis“, kuri dar kartą patvirtino, kad jogoje neužtenka tik išmokti asanas, nes tuomet tik bus elementari mankšta. Joga man siejasi su daug gilesne filosofija, kuri labiau gvildena, lukštena žmogaus mintis, keičia požiūrį į gyvenimą, jo tėkmę nei pilateso mankšta.

Pilateso mankštos koncepcija

  1. Apie pilateso mankštos koncepciją galite pasiskaityti: “Pilateso mankštos koncepcija ir nauda

Jogos koncepcija

Joga remiasi 5 pagrindiniais principais:

  1. Asanos
  2. Pranayama ( taisyklingas kvėpavimas)
  3. Saucha ( tinkama mityba)
  4. Dhyana ( pozityvus mąstymas, meditacija)
  5. Savasana ( visiškas atsipalaidavimas).

Į jogą pirmiausia reiktų žvelgti kaip į dvasinę praktiką. Tai originali jogos prasmė. Asanos (pratimai) –  tai instrumentai padedantys energijai tekėti mūsų kūnais, suteikia lankstumo, elastingumo, kūnas suranda raumenų balansą.

Siūlau pradėti nuo panašumų.

Panašumai:

  1. Ir pilateso mankštoje ir jogoje naudojama kvėpavimo technika skatina koncentraciją, minčių ir atliekamo judesio sujungimą. Tai aktyvios meditacijos forma.
  2. Kai kurie pratimai naudojami pilateso mankštoje yra panašūs į jogos asanas (pratimus). Joseph Pilates taip pat studijavo ir jogą bevystydamas pilateso mankštos sistemą, todėl manoma, kad kai ką „pasiskolino“ iš jogos.
  3. Skatina susikoncentruoti į atliekamo judesio kokybę, kaip sekasi atlikti, kaip tobulėjama su kiekviena diena tame judesyje.
  4. Įtraukus svorius, abi programos tonizuoja, stiprina raumenis.
  5. Išmoko kvėpavimo „pilnais“ plaučiais.
  6. Aktyvina kraujo apytaką.

Skirtumai:

  1. Jogos asanų originali paskirtis yra paruošti kūną t y suteikti ilgam meditaciniam sėdėjimui. Asanos (pratimai) – tai instrumentai padedantys energijai tekėti mūsų kūnais, suteikia lankstumo, elastingumo, kūnas suranda raumenų balansą. Pilateso mankšta atvirkščiai sukurta per judėjimą subalansuoti kūną, protą, dvasią. Pilateso mankštos metu daugiau judesio.
  2. Joga labiausiai koncentruojasi į stuburo ir galūnių lankstumą. Pilateso mankštoje visuose pratimuose dirba juosmens raumenys (jėgos centras) ir lygiagrečiai įjungiami kiti atitinkami raumenys priklausomai nuo atliekamo pratimo.
  3. Jogoje vyrauja „kvėpavimas pilvu“, įkvėpiama ir iškvėpiama per nosį, o pilateso mankštoje -šonkaulinis kvėpavimas pratimo metu, įkvepiama per nosį, iškvepiama per burną.

Kodėl skiriasi kvėpavimo būdai?

Pilateso mankštos metu iškvepiant per burną stipriau įtempiami pilvo, juosmens raumenys ir taip apsaugojus stuburą, pradedami daryti aktyvūs pratimai. Jogos kvėpavimo būdas skirtas nuraminti žmogų, paruošti jį meditacijai.

Pilateso mankštoje kiekvienas pratimas prasideda nuo „jėgos centro“ stabilizavimo, o jogos metu koncentruojamasi į kvėpavimą.

Kitas klausimas tikriausiai būtų: „Tai ką geriau praktikuoti?“

Iš tiesų, tai tik pabandę ( pas kelis instruktorius) galėsite patys sau atsakyti į šį klausimą.

Sėkmės ieškant kūno ir sielos sveikatos!

Auksė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: